Schudnite

Tréning zameraný na zmenu kompozície tela a formovanie postavy.

Mnoho ľudí Vám povie, že chudnutie sa začína v hlave. To je pravda, ale ak sa aj pre chudnutie pevne rozhodnete, to samo o sebe Vám vôbec nepomôže, kým neviete, čo vlastne máte robiť. Chudnutie nie je jednoduché. Práve preto na celej čiare zlyhávajú všetci, ktorí si myslia, že sa im podarí schudnúť skratkou. Jednoduchý zoznam krokov, ktoré treba vykonať, ak chcete schudnúť.

Pravidlo 1 – Jedlo každé 3 hodiny

To bude približne 5–6 malých chodov za deň, ale musíme zdôrazniť, že to bude fungovať iba vtedy, ak tieto jedlá budú vyvážené a v malých porciách, nemožete jesť 6 veľkých večerí denne a schudnúť.

Pravidlo 2 – Pokiaľ nie ste plný

Ak budete schopný zvládnuť toto pravidlo a budete jesť iba do sýtosti, budete schopný získať benefit z dalšieho bodu, bodu 3, budete na správnej ceste k úžasným výsledkom.

Pravidlo 3 – Príjem rôznorodej stravy – praktizujte striedmosť

Môžete jesť všetko čo chcete, pokiaľ to nepreženiete. Odporúčame deň kedy budete menej strikný a doprajete si aj niečo čo by ste si inak nedopriali, preto sa nebudete cítiť obmedzovaný ako je to pri diétach.

Pravidlo 4 – Zmeňte svoj pohľad na seba

Zadajte si vysoké štandardy. Keď sa Vám to nepodarilo v minulosti, neznamená to, že sa Vám to nemôže podariť teraz. Akceptujte dôle­žitosť pozitívneho myslenia a pozitívnych modelov. Zapamätajte si, že ak chcete niečo zmeniť rýchlo a trvalo, musíte vytvoriť protiváhu tejto zmene. Vytvorte veľa dôvodov prečo chcete túto zmenu– čím viac dôvodov tým lepšie. Nieje dôvod na stresovanie sa a obmedzo­vanie sa. Nechajte sa viesť svojou predstavivosťou, a nechajte všetko plynúť.

Prvidlo 5 – Nejedzte jedlá s vysokým obsahom tukov spolu s jedlom s vysokým obsahom cukrov

Tu Vám musí už byť jasné, že jedlo s vysokým obsahom tukov a cukrov hlavne neskoro večer je najhoršie a uskladní sa ako tuk. Jedlo s vysokým obsahom jednoduchých cukrov zvýši hladinu inzulínu v tele, čím jednoduchší cukor tým viac inzulínu sa uvoľní. Jedna z funkcií inzulínu ako silného hormónu je uskladňovanie tukov, preto ak jete jedlo s vysokým obsahom tukov a jednoduchých cukrov, dávate svoje telo do fyziologickej pozície uskladnovania tukov a zároveň tieto tuky aj telu vo veľkom množstve dodávate. Tak isto takéto stravo­vanie neskoro večer situáciu ešte viac zhorší, pretože telesná aktivita výrazne klesá a v spánku je najnižšia.

Pravidlo 6 – Robte silový tréning – spáľte tuky dlhšie

Silový tréning, na ktorý niesme zvyknutý je potrebný na vytvorenie fyziologického prostredia pre budovanie svalov. Silový tréning má veľký efekt na nepriame spaľovanie tukov. Je to spôsobené väčšou energetickou náročnosťou svalstva. Tvoj metabolizmus bude rých­lejší pri pravideľnom posiľňovaní. Jeden z benefitou je zrýchlený metabolizmus na niekoľko hodín po cvičení. Pre maximálny úspech by ste preto maly cvičit skoro ráno, aby ste tento benefit využily čo najefektívnejšie.

V dlhodobom horizonte si vyberte program, ktorý:

  • Vás bude baviť
  • Sedí do vášho životného štílu
  • Je dostatočne intenzívny na to aby stimuloval svaly, bez toho aby ste sa pretrénovali, s dostatočným časom medzi tréningami na zotavenie

Keď si vyberiete program, ktorý Vám sedí, zostaňte s ním. Nemeňte ho len preto, aby ste mali zmenu. Ak sa prestanete zlepšovať s programom ktorý fungoval, nezmeňteho ho celý, iba ho upravte.

Pravidlo 7 – Pridajte trochu kardia

Aerobikové cvičenia spaľujú tuky. Pohyby ako chôdza a beh spália viac kalorií ako plávanie alebo bycikel, preto ak máte málo času vyberte si beh alebo chôdzu.

Odporúča sa robiť aerobné cvičenia po silovom tréningu, keď sú zásoby glykogénu v tele nízke. To pomôže spáliť viac kalorií z tuku. Dve až tri 30 az 45 minútové tréningy by mali stačiť. Nepreháňajte to s aerobným cvičením.

Pravidlo 8 – Schudnite tuk s vysoko bielkovinovou a nízko sacharidovou diétou

Táto diéta nieje pre každého, a takisto by sa nemala používať dlhodobo, ale na rýchlu zmenu v kompozícii tela za krátku dobu môže byť použitá.

Pravidlo 9 – Regulujte príjem bielkovín

Nemusíte byť na vysoko bielkovinovéj diéte, toto platí pre všetkých, ktorí robia silový tréning a tých ktorí chcú vyzerať štíhlejšie. Preto potrebujete prijať približne 1 g bielkovín na kilogram váhy tela. To pomôže minimalizovať stratu svalov.

Príklad, pre ženy:, váha je 65 kg, ak máte 5–6 jedál denne, to je 11 – 13 g bielkovín v každom jedle.

Pravidlo 10 – Naučte sa predchádzajúcich 9 pravidiel a ihneď ich začnite praktizovať, pokiaľ sa nestanú súčasťou Vašej každodennej rutiny

Hovorí sa, že zvyk je železná košela, trik je stať sa majstrom dobrých zvykov a nie sluhom zlých. Urobte Váš cvičebný program zábavným, trénujte s kamarátom, robte rôzne veci, najmite si osobného trénera pre rady a motiváciu, robte všetko pre dosiahnutie svojho cieľa.

Zasielanie noviniek prostredníctvom e-mailu.

Vyplňte prosím formulár.


×